Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پر کردن ذخایر گلیکوژنی بعد از تمرین
#1
پر کردن ذخایر گلیکوژنی، در وعده ی بیدرنگ پس از تمرین
با استفاده از منابع کربوهیدرات زودجذب یکی از بدیهی ترین
باورها بین ورزشکاران هست. اما آیا واقعا نیازی به این کار هست؟
مقاله ای که پیش روی منه این قضیرو برای ورزشکار آماتور از نظر علمی
منسوخ میدونه! شمارو به خوندن این مقاله و اعلام نظر و تجربه شخصی دعوت میکنم.
Reply
#2
لطفا ترجمه کنید
Reply
#3
بطور خلاصه ترجمه متن :
بعد از پایان یافتن تمرین، زمانیکه شما پروتئین به بدن میرسانید نیازی نیست که کربوهیدرات همراه پروتئین بمنظور جذب بیشتر پروتئین مصرف کنید.درضمن شما نمی بایست از کربوهیدرات هم پرهیز کنید (اشاره به همین نوبت بعد تمرین)، بلکه میتوانید به همان اندازه ای که به نوشیدنی های خود شکر اضافه میکنید ، به پروتئین شیک شده خود شکر اضافه کنید و کربوهیدرات لازمه به بدن برسانید.

پ.ن: در واقع در این مقاله منظور نویسنده این نبوده که ذخایر گلیکوژنی آیا نیاز هست با کربوهیدرات پر کنیم یا نه، بلکه منظور این بوده که با اشاره به انجام آزمایشات برنامه ریزی شده بروی افراد داوطلب به این نتیجه رسیدند که مصرف همزمان کربوهیدرات با پروتئین بعد از تمرین باعث جذب بیشتر پروتئین نمیشه، اما تا حدودی با درصد کم جلوی شکست پروتئین در بدن میگیره. بنابراین مقاله به این نکته اشاره میکنه که نیازی نیست حجم زیادی کربوهیدرات زود جذب بعد تمرین همراه پروتئین بخورید تنها کافیه مقدار کمی کربوهیدرات زود جذب (مثلا شکر) برای جلوگیری از شکست پروتئین (عدم سنتز پروتئین و جذب در عضلات) مصرف کنید.
Reply
#4
خیر بزرگوار این تفسیر شماست نه ترجمه متن. شما این بخش رو ترجمه کنید حرفتون نقض میشه!
Still, if carbs help reduce even a tiny bit of protein breakdown, that’s better than nothing… right?

In another review of the literature on training nutrition, it was concluded that studies where only protein was administered found increased protein balance “to a similar degree as previously conducted studies that used a combination of essential amino acids and carbohydrate”. Additionally, “a small dose of amino acids after resistance exercise has been found to stimulate similar changes in protein synthesis and protein balance […] with carbohydrate or without carbohydrate.”(Emphasis mine; Kerksick & Leutholtz, 2005).


Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
Reply
#5
Am1Re, post: 116299, member: 1456 Wrote:خیر بزرگوار این تفسیر شماست نه ترجمه متن. شما این بخش رو ترجمه کنید حرفتون نقض میشه!
Still, if carbs help reduce even a tiny bit of protein breakdown, that’s better than nothing… right?

In another review of the literature on training nutrition, it was concluded that studies where only protein was administered found increased protein balance “to a similar degree as previously conducted studies that used a combination of essential amino acids and carbohydrate”. Additionally, “a small dose of amino acids after resistance exercise has been found to stimulate similar changes in protein synthesis and protein balance […] with carbohydrate or without carbohydrate.”(Emphasis mine; Kerksick & Leutholtz, 2005).


Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
The Verdict on Carbs Post-Workout
You do not need to consume any carbohydrates after your training sessions. When ample protein is ingested, carbs do not have any additive effect on protein balance. You don’t have to avoid carbs, but adding sugar to your shakes is, well, just like adding sugar to any other meal

پاراگراف انتهایی متن در بالا مشاهده میفرمایید، که ترجمه کردم. همچنین کل متن مطالعه کردم و پی نوشت قرار دادم. بهتر بود کل متن بصورت یکپارچه مطالعه میفرمودید و درنظر میگرفتید . من تفسیر نکردم!
Reply
#6
این متن :
The most important aspect of the above two studies compared to previous studies was the presence of an at least semi-respectable dosage of protein. So to conclude, carbs only potentially inhibit protein breakdown under extreme circumstances where not enough protein is ingested. Unless you annihilate a muscle with 18 sets done to failure after a long fast and fail to consume more than 6g of protein, carbs don’t add anything to protein.
نتیجه دوتا تحقیق اشاره شده در همین مقاله هست که دقیقا پی نوشت که قرار دادم از روی اون نوشتم.
در ادامه این قسمت مقاله دقت بفرمایید:
Conventional bodybuilder theory (read: broscience) is that carbs jack up your insulin, which then helps shuttle all the protein into your muscles. Translated into statistical terms, this means there is a positive interaction effect between protein and carbs on net protein synthesis. This hypothesis is not supported by any research and explicitly falsified by Miller et al. and Staples et al. As with many theories in the fitness industry, it sounds plausible, but the empirical evidence demonstrates it is wrong. Simplistic theories like that do not account for the many complexities of the human body. Your body doesn’t need carbs to process protein. In fact, your body doesn’t need carbs for anything
همونطور که مشاهده میفرمایید میگه این باور و تئوری در صنعت بدنسازی در بین بدنسازان که کربوهیدرات کمک به جذب و سنتز پروتئین میکنه توسط هیچ تحقیق آزمایشگاهی تایید نمیشه!
این دو تا پست من درکنار هم قرار بدید میشه ترجمه و پی نوشت که در ابتدا قرار دادم. هیچک.نه تفسیری و تصوراتی از خودم صادر نکردم. اگر علم و دانشش داشتم مطمئنا اشاره میکردم که قبلا جایی مطالعه ای در این زمینه داشتم و به اون اشاره میکردم.
شما حتی در توضیح مقاله اشتباه اشاره کردید، شما فرمودید :
"پر کردن ذخایر گلیکوژنی، در وعده ی بیدرنگ پس از تمرین
با استفاده از منابع کربوهیدرات زودجذب یکی از بدیهی ترین
باورها بین ورزشکاران هست. اما آیا واقعا نیازی به این کار هست؟"


لطفا بفرمایید در کجای مقاله اشاره شده که ذخایر گلیکوژنی در وعده بیدرنگ بعد تمرین با کربوهیدرات پرکردن صحیح یا غیر صحیح هست؟! اگر قرار بر یک توضیح تک جمله ای برای این مقاله بود می بایست اشاره میشد که آیا کربوهیدرات های زود جذب کمک به جذب پروتئین در وعده بیدرنگ بعد تمرین میکنند یا نه؟
فرق بین جمله شما و این جمله زیاد هست، چون بحث اصلی متن کمک حال بودن کربوهیدرات در جذب بهتر پروتئین هست نه پرکردن ذخایر گلیکوژن توسط کربوهیدراتها.
درهرصورت مقاله جالبی بود و چقدر خوب میشد که بجای قرار دادن لینک به مقاله اصلی در سایت خودتون، وقت میزاشتید مطالعه و ترجمه میفرمودید برای استفاده سایرین که دعای خیرشون بدرقه راه خوبتون میشد
Reply
#7
ghrsadaghiani, post: 116300, member: 1489 Wrote:The Verdict on Carbs Post-Workout
You do not need to consume any carbohydrates after your training sessions. When ample protein is ingested, carbs do not have any additive effect on protein balance. You don’t have to avoid carbs, but adding sugar to your shakes is, well, just like adding sugar to any other meal

پاراگراف انتهایی متن در بالا مشاهده میفرمایید، که ترجمه کردم. همچنین کل متن مطالعه کردم و پی نوشت قرار دادم. بهتر بود کل متن بصورت یکپارچه مطالعه میفرمودید و درنظر میگرفتید . من تفسیر نکردم!

آهان !!
خوب متاسفانه شما اینجا متن رو اشتباه ترجمه کردید و تفسیر کاملا وارونه ای از مقاله به دست دادید.
ببینید دوست بزرگوار ، همه لطفی که این مقاله در کربوهیدراتها دیده در این جمله خلاصه میشه که :
"carbs only potentially inhibit protein breakdown under extreme circumstances where not enough protein is ingested"
یعنی کربو (در وعده پس از تمرین) تنها فایده ای که میتونه داشته باشه در حالتی هست که پس تمرینات فوق العاده پرفشار پروتئین کافی به بدن نرسه !
شما فرمودید : "بنابراین مقاله به این نکته اشاره میکنه که نیازی نیست حجم زیادی(؟) کربوهیدرات زود جذب بعد تمرین همراه پروتئین بخورید تنها کافیه مقدار کمی کربوهیدرات زود جذب (مثلا شکر) برای جلوگیری از شکست پروتئین (عدم سنتز پروتئین و جذب در عضلات) مصرف کنید !!!!! "
که ترجمه که هیچ ، تفسیریست کاملا غلط از متن اصلی مقاله...
واژه Well در جمله "adding sugar to your shakes is, well, just like adding sugar to any other meal"
به هیچ عنوان معنای "خوب" نمیده.در واقع این واژه تنها در صورتی این معنا رو میده که در رابطه با "Health"
به کار بره.در ساختار این جمله well به عنوان یک مکث به کار رفته و در کنار Just like تاییدی بر بی تاثیر بودن
شکر(کربو) در وعده بعد از تمرین هست.
ترجمه درست پاراگراف : "شما هیچ نیازی به استفاده از کربوهیدرات در وعده بعد از تمرینتان ندارید.هنگامیکه پروتئین کافی دریافت شود ، دریافت کربوهیدراتها هیچ اثرِ افزایشی بر تعادل پروتئین نخواهند داشت.نیازی به پرهیز از آنها وجود ندارد اما افزودن شکر به وعده پس از تمرینتان ، درست مثل افزودن آن به هر وعده ی دیگر است. "
تناقض آشکاری بین این جمله "...به پروتئین شیک شده خود شکر اضافه کنید و کربوهیدرات لازمه به بدن برسانید(!!؟؟!!)"و متن مقاله وجود داره.
Reply
#8
ghrsadaghiani, post: 116301, member: 1489 Wrote:این متن :
The most important aspect of the above two studies compared to previous studies was the presence of an at least semi-respectable dosage of protein. So to conclude, carbs only potentially inhibit protein breakdown under extreme circumstances where not enough protein is ingested. Unless you annihilate a muscle with 18 sets done to failure after a long fast and fail to consume more than 6g of protein, carbs don’t add anything to protein.
نتیجه دوتا تحقیق اشاره شده در همین مقاله هست که دقیقا پی نوشت که قرار دادم از روی اون نوشتم.
در ادامه این قسمت مقاله دقت بفرمایید:
Conventional bodybuilder theory (read: broscience) is that carbs jack up your insulin, which then helps shuttle all the protein into your muscles. Translated into statistical terms, this means there is a positive interaction effect between protein and carbs on net protein synthesis. This hypothesis is not supported by any research and explicitly falsified by Miller et al. and Staples et al. As with many theories in the fitness industry, it sounds plausible, but the empirical evidence demonstrates it is wrong. Simplistic theories like that do not account for the many complexities of the human body. Your body doesn’t need carbs to process protein. In fact, your body doesn’t need carbs for anything
همونطور که مشاهده میفرمایید میگه این باور و تئوری در صنعت بدنسازی در بین بدنسازان که کربوهیدرات کمک به جذب و سنتز پروتئین میکنه توسط هیچ تحقیق آزمایشگاهی تایید نمیشه!
این دو تا پست من درکنار هم قرار بدید میشه ترجمه و پی نوشت که در ابتدا قرار دادم. هیچک.نه تفسیری و تصوراتی از خودم صادر نکردم. اگر علم و دانشش داشتم مطمئنا اشاره میکردم که قبلا جایی مطالعه ای در این زمینه داشتم و به اون اشاره میکردم.
شما حتی در توضیح مقاله اشتباه اشاره کردید، شما فرمودید :
"پر کردن ذخایر گلیکوژنی، در وعده ی بیدرنگ پس از تمرین
با استفاده از منابع کربوهیدرات زودجذب یکی از بدیهی ترین
باورها بین ورزشکاران هست. اما آیا واقعا نیازی به این کار هست؟"


لطفا بفرمایید در کجای مقاله اشاره شده که ذخایر گلیکوژنی در وعده بیدرنگ بعد تمرین با کربوهیدرات پرکردن صحیح یا غیر صحیح هست؟! اگر قرار بر یک توضیح تک جمله ای برای این مقاله بود می بایست اشاره میشد که آیا کربوهیدرات های زود جذب کمک به جذب پروتئین در وعده بیدرنگ بعد تمرین میکنند یا نه؟
فرق بین جمله شما و این جمله زیاد هست، چون بحث اصلی متن کمک حال بودن کربوهیدرات در جذب بهتر پروتئین هست نه پرکردن ذخایر گلیکوژن توسط کربوهیدراتها.
درهرصورت مقاله جالبی بود و چقدر خوب میشد که بجای قرار دادن لینک به مقاله اصلی در سایت خودتون، وقت میزاشتید مطالعه و ترجمه میفرمودید برای استفاده سایرین که دعای خیرشون بدرقه راه خوبتون میشد

خب هر دو پاراگرافی که کپی کردید تایید گفته بنده در راستای بی تاثیر بودن کربو در وعده بعد از تمرین هست !
و کنار هم قرار دادن اونها نادرستی گفته شمارو بیشتر اثبات می کنه.
پاراگراف اول رو تو پست قبلی بررسی کردم.
پاراگراف دوم هم افزایش سطح انسولین به سبب دریافت کربوهیدراتها در وعده پس از تمرین رو شبه علم و نادرست میدونه.
این یعنی به شیک پروتیئنی خود شکر اضافه کنید و کربوهیدرات لازمه را دریافت کنید ؟!!!؟؟

اما در ارتباط با پیش مقدمه ای که نوشتم ؛ مشخصا ترجمه متن نیست دوست عزیز.
آنچه که نوشتم یکی از بدیهی ترین باورها بین ورزشکارانِ همین انجمن هست و در تناقضِ آشکار
با متن این مقاله.به همین جهت دوستان با تجربه رو به بیان نظرات شخصی و بازخوردهایی که از
دریافت کربو پس از تمرین داشتند ؛ دعوت کردم.
In fact, your body doesn’t need carbs for anything
معنای جمله کاملا واضحه...
Reply
#9
دوست عزیز ترجمه کردم ترجمه درست کردم، ترجمه تحت الفظ کردم و درست هم ترجمه کردم مفهوم رو درست رسوندم بدون اینکه بخوام نظر شخصی خودمو در ترجمه لحاظ کنم. شما که استاد زبان هستید و نشستید وقت اندک یا زیادی گذاشتید و چند خط بالا ترجمه کردید و کلمه به کلمه از ترجمه من ایراد گرامری و لغوی میگیرید اگر واقعا به کاربران اینجا احترام میخواستید بزارید می بایست ترجمه متن کامل میزاشتید نه اینکه تبلیغ سایت خودتون بکنید و دو کلمه تیتروار فقط اشاره کنید .
1- هنوز پاسخ سوال منو ندادید که عنوانی که برای توضیح این مقاله انتخاب کردید اشتباه بوده! در این مقاله هیچ اشاره ای به پر کردن ذخایر گلیکوژنی فقط توسط کربوهیدرات نشده ولی شما صحبت از فقط کربوهیدرات و ذخایر گلیکوژنی کردید که خواننده تشویق کردید برود در مورد نقش کربوهیدرات در انباشته کردن ذخایر گلیکوژنی مطلب بخونه که کاملا متفاوت از منظور مقاله بوده که مقاله بروی میزان جذب پروتئین و نقش کربوهیدرات در جذب پروتئین بعد تمرین صحبت کرده!!! یعنی مقاله در مورد کربوهیدرات به تنهایی صحبت نکرده اصل مطلب پروتئین بوده و کسی که توضیح پست اول شما رو بخونه برداشتش این خواهد بود که بعد تمرین خوردن کربوهیدرات زود جذب به تنهایی مفید هست یا نه !
2-مقاله رو هیچوقت از روی یک جمله نتیجه گیری نمیکنند شما یک جمله برای من مصداق آوردید که کاملا مقاله اشتباه درک کردم ، درحالیکه مقاله تشکیل شده از چندین پاراگراف و ....
3- جمله شما :
ترجمه درست پاراگراف : "شما هیچ نیازی به استفاده از کربوهیدرات در وعده بعد از تمرینتان ندارید.هنگامیکه پروتئین کافی دریافت شود ، دریافت کربوهیدراتها هیچ اثرِ افزایشی بر تعادل پروتئین نخواهند داشت.نیازی به پرهیز از آنها وجود ندارد اما افزودن شکر به وعده پس از تمرینتان ، درست مثل افزودن آن به هر وعده ی دیگر است. "
تناقض آشکاری بین این جمله "...به پروتئین شیک شده خود شکر اضافه کنید و کربوهیدرات لازمه به بدن برسانید(!!؟؟!!)"و متن مقاله وجود داره.


عزیز برادر ترجمه تحت الفظ یعنی دقیقا همینی که من انجام دادم، هیچ فرقی بین ترجمه عامیانه من با ترجمه کتابی شما نیست هردو یک مفهوم میرسانند . باز هم آفرین به خودم که وقت گذاشتم ترجمه کردم و پاسخ دوستمون که فرمودند ترجه متن چی میشه پاسخ دادم، شما که همون چند دقیقه را هم در ابتدا برای کاربران انجمن وقت قرار ندادید !!!
دیگه بحثی ندارم ، اصلا دیگه دخالتی در متون انگلیسی نمیکنم. محیط مجازی همینه شروع بحث هیچوقت نتیجه نمیده.

موفق و تندرست باشید
Reply
#10
1-عنوانی که برای تاپیک انتخاب کردم "ترجمه عنوان مقاله نبوده"
بدیهی ترین باورِ پذیرفته شده بین اهالی ورزش جهت استفاده از
کربها بوده که در متن مقاله به ویژه در این گزاره رد شده :
"In fact, your body doesn’t need carbs for anything"

2-اگر شهامت پذیرش اشتباه خودتون در ترجمه و توضیح متن رو ندارید دست کم
داوری رو به خواننده های انجمن واگزار کنید که تشخیص بدن آیا باید بعد از تمرین
شکر خورد یا نه !

3-ترجمه word by word یا تحت الفظی دقیقا برعکس کاری هست که شما انجام دادید.
ترجمه شما بیشتر منو یاد تالیف های استاد ذبیح الله منصوری در قامت ترجمه انداخت.

ممنون که وقت گذاشتید و این تاپیک یه تکونی خورد...
Reply
#11
کلا قرار نیست هر چی در این مطلب نوشته رو بی چون و چرا بپذیریم
Reply


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  غذای قبل و بعد از تمرین و بهترین زمان تمرین در بدنسازی sky2464 15 1,306 01-13-2015, 03:33 PM
Last Post: Amir Jafary



Users browsing this thread: 1 Guest(s)