Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بهترین غذاها برای پایین آوردن کلسترول خون
#1
یا می‌دانستید با خوردن بعضی غذاها می‌توانید کلسترول خونتان را کاهش دهید؟ سیب‌زمینی تنوری با روغن‌زیتون را می‌پسندید؟ با یک مشت گردو چطورید؟ یا قزل‌آلای کباب شده؟ اگر دستی به سر و گوش رژیم غذایی‌تان بکشید، البته در کنار تحرک و عادات خوب دیگر، می‌توانید کلسترول خون‌تان‌ را کاهش دهید و قلبی سالم‌تر داشته باشید.

۱. غذاهای پرفیبر: سبوس و بلغور جوی دوسر دارای فیبر محلول است که به کاهش کلسترول بد کمک می‌کند. فیبر محلول، در خوراکی‌های دیگری از جمله جو، لوبیا قرمز، سیب، گلابی و آلو هم یافت می‌شود.

۲. ماهی: خوردن ماهی‌های چرب به سلامت قلب کمک می‌کند زیرا ماهی‌های چرب مقدار زیادی امگا ۳ دارند که فشار خون و خطر لخته‌شدن آن را کم می‌کند. انجمن قلب آمریکا پیشنهاد می‌کند حداقل هفته‌ای ۲ وعده ماهی بخورید. ماهی‌هایی که بیشترین میزان امگا۳ را دارند شامل ماهی خال‌مخالی، شاه‌ماهی، قزل‌آلا، ساردین و سالمون هستند. فقط یادتان باشد برای استفاده از فواید ضدکلسترول ماهی نباید آن را سرخ کنید. بهتر است ماهی را تنوری یا بخارپز مصرف کنید.

۳. آجیل:
گردو، بادام و مغزهای دیگر می‌توانند کلسترول خون را کاهش دهند. خوردن روزانه یک مشت آجیل شامل بادام، فندق، بادام‌زمینی، گردو و پسته به سلامت قلب کمک می‌کند اما از آجیل‌های شور نباید برای این منظور استفاده کنید.

۴.روغن‌زیتون: روغن‌زیتون حاوی ترکیب قدرتمندی از آنتی‌اکسیدان‌هاست که می‌تواند کلسترول بد خون را کاهش دهد. خوردن روزانه ۲ قاشق غذاخوری روغن‌زیتون فواید بسیاری برای سلامت قلب و عروق دارد. برای افزودن روغن‌زیتون به رژیم غذایی‌تان، به جای سس سالاد از روغن‌زیتون و سرکه یا آب لیموترش تازه استفاده کنید. خاصیت آنتی‌اکسیدانی روغن‌زیتون فرابکر و بکر از انواع فراوری شده بیشتر است.

۵. تغییرات دیگر: اگر می‌خواهید از کاهش کلسترول خونتان مطمئن باشید، بهتر است مقدار کل چربی مصرفی روزانه‌تان به‌خصوص چربی‌های اشباع و ترانس را که در گوشت قرمز، لبنیات پرچرب، کیک، شیرینی و بیسکویت‌های بسته‌بندی شده موجودند به حداقل برسانید.
سلامت نیوز
Reply




Users browsing this thread: 1 Guest(s)