Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
5 خوراکی مفید و موثر در سوزاندن چربی ها
#1
تابستان معمولا زمانی است که بسیاری از افراد به فکر رژیم های غذایی می باشند .اما این را بدانید که کم غذا خوردن تنها در کنار خوردن انواع غذاهای پر انرژی و پروتئین دار است که می تواند کمک بسیاری در کاهش وزن و هم چنین سوزاندن چربی های اضافه ی بدن کند.در زیر 5 نوع غذا که در از بین بردن چربی های بدن کمک بسیاری میکنند را برایتان معرفی کرده ایم .
ماهی قزل آلا
ماهی قزل آلا حاوی مقادیر زیادی از اسیدهای چرب امگا 3 است که در افزایش سوخت و ساز بدن بسیار موثر است . امگا 3 در تغییر میزان لپتین هورمونی کمک بسیار کرده وبه طور مستقیم در متابولیسم (سوخت و ساز ) بدن و سوزاندن کالری و ذخیره نشدن آن به شکل چربی های اضافی کمک زیادی می کند . مصرف ماهی های رشد کرده در آب های سرد مانند ماهی قزل آلا سطح آنزیم های لازم برای سوزاندن چربی در بدن را افزایش می دهد و سطح آنزیم چربی های ذخیره شده را کاهش می دهد. خوردن ماهی قزل آلا سوخت و ساز بدن را تا حد 400 درصد ازکالری روزانه افزایش می دهد !
ماست
ماست یکی از بهترین غذاها برای کم کردن وزن و افزایش متابولیسم بدن می باشد . مواد موجود در ماست باعث می شود که 25 درصد انرژی بیشتری برای جذب پروتئین نسبت به کربوهیدرات یا چربی ها در بدن حاصل شود. به علاوه : ماست منبع زیادی از پروتئین بدون چربی می باشد و با سوزانده کالری های اضافی ،در حفظ توده های عضلانی بدون چربی و ماهیچه های بدن کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که خوردن صبحانه 10 درصد متابولیسم بدن را در طول روز افزایش می دهد واگر از میوه و ماست هم در این وعده ی غذایی استفاده شود که چه بهتر !
کلم بروکلی
کلم بروکلی منبع غنی از کلسیم و ویتامین C است که در واقع این ویتامین ها برای سرعت بخشیدن به سوزاندن کالری کمک بسیاری کرده و ویتامین C باعث جذب کلسیم بیشتری خواهد شد. بنابراین، هر دو با هم و در کنار هم برای حفظ سلامت استخوان ها در بدن ما بسیار موثر می باشد که اینها در کلم بروکلی نهفته است.
کوینولا
نه تنها این غلات که به صورت بسته بندی شده است حاوی آهن، روی، سلنیوم, و ویتامین E، می باشد بلکه در هر پیمانه از آن 8 گرم پروتئین و 5 گرم فیبر وجود دارد. به عنوان یک ماده ی ترکیبی خوشمزه در غذاها به افزایش متابولیسم بدن کمک کرده و ترکیب آن با پروتئین ها مانند سبزیجات و آجیل ها در سوزاندن چربی موثر بوده و حاوی فیبر بالایی می باشد.
چای سبز
چای سبز حاوی کافئینی می باشد که محرک طبیعی بوده و به طور طبیعی می تواند به سوزاندن کالری بیشتر کمک زیادی کرده و هم چنین کافئین موجود در آن سرعت ضربان قلب و همچنین آزادسازی اسیدهای چرب در بدن را بالا می برد .مصرف آنها باعث می شود که چربی به جای اینکه در بدن ذخیره شود به شکل انرژی از بدن خارج شود .همچنین، چای سبز حاوی ترکیبی به نام ECGC است که در افزایش سوخت و ساز بدن توسط سیگنال های مغز و سیستم عصبی بدن کمک کرده و به آن سرعت می بخشد .
اختصاصي سيمرغ
Reply
#2
من همیشه با غذاهام ماست میخورم کاملن اثرش رو در تامین پروتئین حس میکنم سال هاست غذای برنجی بدون ماست نخوردم غیر 2-3 بار که مهمون بودم تو خونه ماست نداشتن عالیییه به همه توصیه میکنم در همه حالات رژیم

کوینولا چیه؟
Reply
#3
روغن کانولا منظورشه احتمالا
Reply
#4
[Image: index.jpg]اضافه کردن ادویه جات و گیاهان چربی سوز در سبد تغذیه روزانه راهی بی خطر برای از بین بردن چربی های بدن و لاغری میباشد. در این مقاله به تعدادی از این گیاهان جادویی اشاره شده که علاوه برعطر و طعمی که در خود نهفته دارند حاوی آنتی اکسیدان، مواد معدنی، ویتامین ها و خواص دارویی نیز میباشند.

  1. جینسینگ: جینسینگ علاوه بر انرژی زایی موجب افزایش متابولیسم میگردد. با مطالعه و بررسی محققان به این نتیجه رسیده اند که 12 روز مصرف از گیاه جینسینگ موجب مقدار قابل توجهی از کاهش وزن را به همراه دارد.
  • فلفل قرمز: کپسایسین ترکیبی در فلفل میباشد که موجب گرما و افزایش متابولیسم میگردد وبه بدن کمک میکند تا کالری بیشتری بسوزاند و کاهش بافت چربی و کاهش سطح چربی خون را موجب میشود. در واقع کپسایسین یه مولد حرارتی است که سوخت وساز بدن را تا 5 درصد افزایش میدهد.همچنین با تحریک پروتئین های مفید مانع تجمع چربی ها در بدن میشود. کپسایسین موجود در فلفل قرمز موجب کاهش دردهای آرتروز، کاهش دردهای ناشی از التهاب مفاصل میگردد.
  • دارچین: این ماده جادویی در اکثر خانه ها یافت میشود. دارچین علاوه بر خاصیت افزایش سوخت و ساز بدن ، به میزان قابل توجهی موجب کاهش قند خون، تری گلیسرید، کلسترول LDL میشود که دارویی مناسب و بی ضرر برای افراد دیابتی میباشد. همچنین افزایش سوخت وساز گلوگز را تا 20 درصد را به همراه دارد.
  • فلفل سیاه: فلفل سیاه حاوی ماده ای بنام پیپرین است که عطر طعم تند فلفل را موجب میگردد. تاثیر مصرف فلفل سیاه بر بدن همانند 20 دقیقه پیاده روی میباشد و موجب افزایش متابولیسم و کاهش وزن میشود. فلفل سیاه هضم غذا را آسان میکند و برای سرما خوردگی مفید میباشد وآنتی اکسیدان موجود در فلفل موجب جلوگیری از ابتلا به بیماری سرطان میگردد.
  • گیاه قاصدک: هر بخش گیاه قاصدک خوراکی وقابل تغذیه است .قاصدک موجب تسریع در هضم غذا میگردد. قاصدک دارای آنتی اکسیدان، بتاکاروتن، ویتامین K، فیبر و مواد معدنی میباشد. همچنین قاصدک برای نرمال سازی قند خون و کلسترول و پاکساری کبد و صفرا مفید شناخته شده است.
  • خردل: خردل در واقع جزء خانواده سبزیجات و همراه کلم بروکلی، کلم بروکسل در یک طبقه محسوب میشود. خردل تا 25 درصد متابولیسم بدن را افزایش میدهد وبه طور کارامد تری موجب سوختن کالری میشود. همچنین خردل با افزایش ترشحات معده به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. درواقع تنها مصرف روزانه 5/3 قاشق چای خوری از دانه خردل به طور روزانه موجب سوزاندن 45 کالری میگردد. همچنین خردل سرشار از ویتامین C میباشد علاوه برآن یک مسکن خوب برای کاهش دردهای مفاصل است.
  • زردچوبه: کورکومین موجود در زردچوبه یکی از قوی ترین آنتی اکسیدانها میباشد. کورکومین موجود در زردچوبه برای درمان و پیشگیری چاقی مزمن مفید میباشد.
  • زنجبیل: یک گیاه گرم است که خواص ضد التهابی دارد وبرای تسکین و آرامش اعصاب و عملکرد دستگاه گوارش نقش موثری دارد. همچنین زنجبیل را به عنوان یک مولد گرما میشناسند که موجب افزایش شوخت و ساز در بدن میگردد. زنجبیل نقش کاهنده اشتها را نیز داراست.
  • هل: هل یک ادویه معطر با طعم تند و شیرین یکی دیگر از مولدان گرما در بدن میباشد که به بدن در افزایش متابولیسم کمک میکند.
  • زیره سبز: زیره برای هضم و افزایش انرژی گیاهی مفید است. کنترل کننده قند خون، افزایش دهنده حافظه و ضد استرس قوی میباشد.
منبع: مجله علوم ورزشی
Reply




Users browsing this thread: 1 Guest(s)