Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سیستم های تمرینی ( شوک دهنده )
#1
هومئوستاز وضعیت کنش بدنی را در زمانی که ثبات محیط داخلی بدنی برقرار یا بدون تغییر است ، هومئوستاز یا تعادل فیزیولوژیک می گویند . و هر عملی که باعث بر هم خوردن این تعادل فیزیولوژیکی گردد ، سیستم هومئوستاز بدن با آن مقابله می کند در نتیجه هومئوستاز دشمن واقعی بدن سازان به حساب می آید ، بدن به صورت طبیعی تحت سیستم هومئوستاز در مقابل هر گونه تغییری از خود مقاومت نشان می دهد و همیشه دوست دارد که وضعیت خود را ثابت و بدون تغییر باقی بماند . به صورت ساده می توان این گونه بیان کرد که بدن اصلاً دوست ندارد که بزرگ تر شود . اگر شخص یا ورزشکاری بخواهد بر این حالت غلبه کند می بایست بدن را تحت فشار قرار دهد تا بتواند این سیستم پیچیده بدن را مجبور به تغییر کند و تمامی این سیستم ها و تمرینات برای این است که بر این سیستم غلبه کرد و بدن را از حالت استدی استیت در آورد .

• اصل شوک دادن دقیقا به معنی شوک دادن به بدن است ، یعنی غافلگیر کردن بدن با تغییر در نحوه تمرین ، بدن قابلیت حیرت انگیزی در پذیرفتن و عادت کردن به بلند کردن وزنه های سنگین را دارد . اگر شما همیشه یک مقدار معینی وزنه بلند کنید و فشار یکنواختی را به بدن وارد کنید به مرور زمان بدن به آن فشار عادت خواهد کرد و پاسخی را که از تمرینات باید بدست آورید حاصل نمی گردد . بنابراین شما می توانید با :

• اضافه کردن وزنه بیشتر روی وزنه های که بدن قبلا در تمرین به آن عادت کرده است ، کوتاه کردن زمان استراحت بین ست ها ، انجام تمرینات جدید ، تغییر ترتیب تمرینات ، یا همه تکنیکهای ذکر شده در این قسمت می توانید به بدن خودتان شوک وارد کنید .

• تغییر در نحوه تمرین به خودی خود در بدن ایجاد شوک می کند ، اما بتدریج به مرحله ای می رسید که شوک دادن به بدن برای قوی تر و بزرگتر شدن بسیار مشکل می شود . آرنولد برای شوک دادن به بدن خود یک روز در هفته را تمرین خارق العاده می کرد .

• در عصر حاضر ، بدون شک تمرینات سوپر ست به عنوان شوک دهنده شماره یک به حساب می آیند . مزایای که این تکنیک تمرینی برای بدن سازان دارا می باشد بی شمار است . برای مثال ، در قیاس با تمرینات معمولی فیبرهای عضلانی بیشتری در طول تمرین وارد عمل می شوند . هورمون رشد بیشتری ترشح می شود . افزایش دانسیته و میتوکندری ( جایگاه سوخت سلولی ) که منجر به تولید بیشتر انرژی می شود رخ خواهد داد .
Reply
#2
دوستان نظرتون در مورد این نوع از تمرین چیه ؟

[h=2]برنامه تمرینی جهت ترشح طبیعی تستسترون[/h]

شنبه
حرکت تکرار ست
ددلیفت 10 5
زیربغل هالتر خم 5 10
پرس سینه هالتر 5 5
کراس آور 25 1



یکشنبه
پشت بازو هالتر پرسی 5 10
دیپس با وزنه 10 5
جلو بازو هالتر ایستاده 5 5
جلو بازو دمبل تناوبی 25 1



سه شنبه
اسکات پا هالتر 5 10
پرس پا 10 5
پشت پا هالتر 5 5
پشت پا سیم کش 25 1



چهار شنبه
پرس سرشانه هالتر جلو 5 10
پرس سرشانه هالتر پشت 10 5
کول هالتر 5 10
شراگز هالتر جلو 5 5

نکته : این برنامه جهت یک بدنساز 100 کیلویی تنظیم شده یعنی برای هر عضله 50 تکرار برای یک بدنساز 90 کیلویی 45 تکرار برای 80 کیلوی 40 تکرار به همین صورت

اینم منبع :‌برنامه تمرینی جهت ترشح طبیعی تستسترون

اینم نقل قول از این کاربر در مورد این برنامه :
باید عرض کنم که این سیستم با سیستم آلمانی فرق می کنه این سیستم توسط استاد بزرگوار سعدون حیدری تنظیم گردیده و البته بنده خدمت ایشان ارادت خاص دارم و چندین سال پیش با ایشان در ارتباط بودم
فرمول بر اساس وزن بدن تنظیم می شه و طوری تنظیم می شه که ارتباط مستقیم با ترشح تستسترون دارد



ممنون میشم نظرتون رو بدونم..
چون میخوام امتحانش کنم
من تا الان خمیشه برنامه هام با فشار زیاد و با تعداد حرکات ترکیبی بالا بوده ُ - اینجوری تمرین نداشتم !


                                                                                                                                                                                                     [SIGPIC][/SIGPIC]
Reply
#3
اون طور که نویسنده گفته برنامه رو سعدون تنظیم کرده . از مربی های قدیمی و خوش نام که مدت ها تو باشگاه نادری چهارراه استانبول مربی بود و برنامه هاش معروف بود.
[SIZE=6][SIZE=5][SIZE=4]انسان ها نادان به دنیا می آیند نه احمق، آنها توسط آموزش و پرورش احمق می شوند



[/SIZE]

[/SIZE]
[/SIZE]

Reply


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  سیستم تمرینی (SPLASH) ecco24 1 429 10-30-2016, 06:17 PM
Last Post: sky2464
  سیستم تمرینی هرمی دوبل saeed.put 3 689 09-14-2015, 06:08 PM
Last Post: Amir Jafary
  سیستم تمرینی hiit در مقابل تمرینات مقاومتی کم شدت AmirK 16 3,910 04-18-2015, 12:49 PM
Last Post: Bahram
  سیستم تمرینی hit AmirK 3 1,028 03-18-2015, 01:22 PM
Last Post: morteza4
  از کدام سیستم تمرینی بیشترین نتیجه را گرفتید ؟ Steven 14 2,241 12-26-2014, 12:34 PM
Last Post: Ali
  سیستم تمرینی 5*5 AmirK 9 1,719 11-11-2014, 07:46 PM
Last Post: Sayberiya
  سیستم تمرینی vt AmirK 8 1,399 10-26-2013, 03:35 PM
Last Post: kasra_f
  سیستم تمرینی 8 - 18 AmirK 3 836 04-21-2013, 12:40 AM
Last Post: AmirK
  سیستم تمرینی کم کردنی یا ادامه دار (Drop sets ) AmirK 0 601 02-15-2013, 01:51 AM
Last Post: AmirK
  سیستم تمرینی تکرارهای یک چهارم یا تکرار سوزشی (Burns ) AmirK 0 462 02-15-2013, 01:50 AM
Last Post: AmirK



Users browsing this thread: 1 Guest(s)