Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مباحث متفرقه در مورد تغذیه روزانه
#1
دوستان مباحث مربوط به تغذیه روزانه را در این تاپیک قرار دهید
چه غذاهایی میخورید؟
چه غذاهایی مفید است؟
کدام غذاها بهتر است و از کدام باید پرهیز کرد
Reply
#2
دوستان نظرشون نسبت به این جوهایی که در فروشگاه ها عرضه میشه چیه؟؟؟
میتونه مفید باشه؟
احساس میکنم فیبر وحشتناکی داره چون بعد خوردنش نیمچه اسهال میشم:bad_smile:
Reply
#3
پیشنهادی برای میان وعده‌ها
=-=-=-=-=-=-=-=-==-=-=-
اول نیوز: هنگامی که تمایل زیادی به خوردن یک میان وعده دارید، باید برای خود تنقلات مناسبی در نظر بگیرید.


محققان آکادمی تغذیه و رژیم‌های غذایی، گزینه‌های سالمی را پیشنهاد کرده‌اند:


- چوب شور، بادام یا بادام زمینی


- ذرت بو داده کم چرب یا بدون چربی


- بیسکوئیت‌های گندم کامل که با پنیر یا کره بادام زمینی پر شده‌اند


- غلات یا شیرینی گرانولا ساخته شده با غلات سبوس دار (شیرینی گرانولا یک ماده غذایی محبوب در آمریکای شمالی است که برای صبحانه و یا برای میان وعده مصرف می‌شود و شامل جو، مغزها، عسل و برخی اوقات برنج که معمولا تا مرحله‌ای که مواد ترد شود پخته می‌شود. در طول فرآیند پخت مخلوط هم زده می‌شود تا مخلوط نرم باقی بماند. میوه‌های خشک نظیر کشمش و خرما نیز گاهی اوقات به آن اضافه می شود).


- زغال اخته خشک، زردآلو یا کشمش


- بیسکویت‌های نمکی


- آب میوه طبیعی و یا آب سبزیجاتی که در منزل تهیه کرده‌اید
مرا به هيچ بدادى و من هنوز برآنم
كه از وجود تو مويى به عالمى نفروشم
http://www.atizo.se/shop/
Reply
#4
میان وعده ایی تابستان اسکموووو هم خوبه
خودم اسکمو تمشک ، اخته، الوچه خشک و البالو میزنم ...خیلی تو این فصل حال میده
[Image: 21336_441450995950936_1321333246_n.jpg]
[Image: 20130626150.jpg]
مرا به هيچ بدادى و من هنوز برآنم
كه از وجود تو مويى به عالمى نفروشم
http://www.atizo.se/shop/
Reply
#5
mohsen, post: 8463 Wrote:دوستان نظرشون نسبت به این جوهایی که در فروشگاه ها عرضه میشه چیه؟؟؟
میتونه مفید باشه؟
احساس میکنم فیبر وحشتناکی داره چون بعد خوردنش نیمچه اسهال میشم:bad_smile:
محسن جان یک بار جو دو سر امتحان کنی متوجه تفاوت های اساسیشون میشی . حتی سرعت پختشونم یکی نیست ... اون جو ها نهایتا به درد سوپ میخوره نه صبحونه اونم هر روز ...
Reply
#6
امیرجان پ این جو دوسر چطوریه؟
امروز چندین فروشگاه تو مرکز شهر رفتم میگم جو دوسر دارین گفتن جو دو مدل داریم معمولی و پرک
یکیش هم مارو انداخت تو صفحه و یدونه از همین جو ها اورد و گفت مگه این سه تا سر داره؟؟؟؟؟؟؟:electric_shock:
خب اینم دوتا سر داره دیگه!!!!!!:haha:
Reply
#7
دو سر با اون جوها معمولی فرق داره هم در ظاهرش هم زمان پختش هم ارزش غذائی و پروفایلش
تو شهرهای کوچیک عمرا نیست . تهران هم باید کلی بگردی تا پیدا کنی . تا جائی هم که میدونم شرکت توزیع کننده اش تموم کرده و بار جدیدشون رو هنوز حتی بسته بندی هم نکردن بخاطر همین تقریبا میشه گفت قحطیش اومده ! البته یه مارکهای دیگه ای هست مثل هاتی کارا یا این یکی که هفته پیش خریدم برا تست اما به نسبت قیمتشون بالاتره


[Image: 13723575929461_IMG_0561.JPG]

[Image: 13723575903097_IMG_0562.JPG]
Reply
#8
هاتی کارا تو شهرستانها پیدا میشه ..فقط باید ببینی نمایندگی شرکت گلستان تو استان تون کی ..پیداش کنی اونها برات میارند
مرا به هيچ بدادى و من هنوز برآنم
كه از وجود تو مويى به عالمى نفروشم
http://www.atizo.se/shop/
Reply
#9
بابا خوب این همون جو پرک هست دیگه روش هم نوشته شکلشون هم یکی هست فرقشون چیه؟
Reply
#10
منظورت هاتی کارا ؟....بالا کلمه جوپرک نوشته دوسر...

این قسمت سایت هم بری اطلاعاتی وجود داره
http://e-gym.ir/thread975.html
مرا به هيچ بدادى و من هنوز برآنم
كه از وجود تو مويى به عالمى نفروشم
http://www.atizo.se/shop/
Reply
#11
[INDENT] تاثير خوراکي ها (حتما بخونيد)


اگر حسابي اعصاب‌تان به هم ريخته، موز بخوريد
زماني که ديديد دکمه‌هاي لباس‌تان درست بسته نمي‌شوند، برويد سراغ موز. تحقيقات نشان داده يک موز متوسط 105 کالري و فقط 14 گرم قند دارد. همين مقدار شما را سير کرده و قند خون را به شکل ملايمي بالا مي‌برد. در ضمن همين موز 30 درصد ويتامين b6 مورد نياز روزانه را تامين مي‌کند. اين ويتامين باعث مي‌شود مقدار سروتونين توليد شده مغز اندکي افزايش يافته و توان مقابله با شرايط دشوار و اضطراب‌ها را در شما افزايش مي‌دهد.


اگر مي‌خواهيد کليه تان سنگ نسازد، زرد‌آلود بخوريد
هشت عدد زرد‌آلوي خشک حاوي 2 گرم فيبر و فقط 3 ميلي‌گرم سديم و 325 ميلي‌گرم پتاسيم است که همه اين‌ها کمک مي‌کنند مواد معدني در ادرار تجمع پيدا نکرده و از تشکيل سنگ‌هاي اگزالات کلسيم جلوگيري شود. اين سنگ‌ها شايع‌ترين نوع سنگ‌هاي کليوي هستند. براي در امان ماندن از سنگ کليه به‌خصوص اگر سابقه‌اش را داريد بقيه ميان وعده‌ها را حذف کنيد و برگه زردآلو بخوريد.


اگر فشار خون‌تان بالاست، کشمش بخوريد
60 عدد کشمش تقريبا مي‌شود يک مشت پر که حاوي يک گرم فيبر و 212 ميلي‌گرم پتاسيم است که هر دو براي کنترل فشار خون بالا در قالب يک رژيم غذايي توصيه مي‌شوند. مطالعات متعددي نشان داده که پلي‌فنل‌هاي موجود در مواد‌غذايي مشتق از خانواده انگور مثل همين کشمش و آب انگور در حفظ سلامت قلبي عروقي تاثير بسزايي دارند که کاهش فشار خون از آن جمله است.


اگر از سروصداي معده رنج مي‌بريد، ماست بخوريد
يک فنجان و نيم ماست طبيعي (کم‌چرب/پروبيوتيک) غذا را به شکل موثري از دستگاه گوارش عبور مي‌دهد. از سوي ديگر ماست‌هاي پروبيونيک قابليت هضم غذا به‌ويژه لبنيات و حبوبات را در روده‌ها بهبود مي‌بخشند. همان‌طور که مي‌دانيد اين غذاها عامل ايجاد گاز در دستگاه گوارشي هستند و در نتيجه با خوردن ماست از اين مزاحمت دور مي‌مانيد.
اگر بيش از حد سرفه مي‌کنيد، عسل بخوريد
در مطالعه‌اي که توسط دانشمندان آمريکايي انجام گرفته، مشخص شده 2 قاشق چاي‌خوري عسل قهوه‌اي و غليظ بسيار موثرتر از داروهاي بدون نسخه ضد‌سرفه، شدت و دفعات سرفه‌هاي شديد را در کودکان کاهش مي‌دهد. آنتي‌اکسيدان‌هاي موجود در عسل و عوامل ضد‌ميکروبي موجود در آن التهاب بافت‌هاي گلو را کاهش داده و بيمار را آرام مي‌کند. البته به شرطي که عسل واقعا طبيعي باشد!


اگر هميشه احساس خستگي مي‌کنيد، فلفل دلمه‌اي قرمز بخوريد
فلفل دلمه‌اي قرمز غني از ويتامين c است. مطالعات نشان داده، ويتامين c بهترين ماده براي مقابله با استرس‌هايي است که به واسطه راديکال‌هاي آزاد ايجاد مي‌شوند. از سوي ديگر ويتامين c در عين برطرف کردن خستگي، نقشي اساسي در سوخت و ساز آهن برعهده دارد که به بدن کمک مي‌کند اکسيژن بيشتري وارد جريان خون شود. کمبود اکسيژن يکي از اصلي‌ترين دلايل خستگي و ضعف بدني است.


اگر مي‌ترسيد سرطان معده بگيريد، کلم بخوريد
مطالعه‌اي که در سال 2002 در دانشگاه جانز‌هاپکينز صورت گرفته نشان داده، يک ترکيب بسيار قدرتمند موجود در کلم به نام سولفورافان، هليکو‌باکتر پيلوري(باکتري عامل زخم معده و روده) را پيش از ورود به دستگاه گوارش تحت‌تاثير خود قرار مي‌دهد و از کار مي‌اندازد و حتي شايد در پيشگيري از ايجاد سرطان‌هاي دستگاه گوارش هم موثر باشد. يک فنجان پر از کلم 34 کالري دارد و 3 گرم فيبر و 75 درصد از نياز روزانه به ويتامين c را تامين مي‌کند.


اگر مشکل سخت داريد، انجير بخوريد
4 عدد انجير خشک 3 گرم فيبر دارد که باعث تنظيم حرکات روده بزرگ و دفع بهتر مي‌شود. خوردن اين ميوه باعث پيشگيري از عود مجدد هموروئيد مي‌شود. همچنين اين مقدار انجير 5 درصد پتاسيم و 10 درصد منگنز مورد نياز روزانه را تامين مي‌کند.


اگر داراي مشکلات شکمي هستيد، ريحان بخوريد
مطالعات نشان داده، ماده شيميايي اوژنول موجود در ريحان باعث از بين رفتن و پيشگيري دل درد، حالت تهوع، کرامپ‌هاي شکمي يا اسهال مي‌شود. علت اين موضوع از بين رفتن برخي از باکتري‌ها از جمله سالمونلا و ليستريا توسط اوژنول است. اوژنول يک ماده ضد‌اسپاسم است که مي‌تواند باعث بهبود کرامپ‌هاي شکمي شود. هر طور که دوست داريد ريحان را بخوريد.


اگر دچار کم‌خوابي هستيد، گوشت بوقلمون بخوريد
حدود 85 گرم گوشت بوقلمون تقريبا حاوي کل تريپتوفان مورد نياز روزانه بدن است. اسيد آمينه تريپتوفان ماده‌اي ضروري است که باعث توليد سروتونين و ملاتونين مي‌شود که هر دوي اين‌ها باعث تنظيم خواب مي‌شوند. مطالعات نشان داده افرادي که از بي‌خوابي يا کم‌خوابي رنج مي‌برند دچار کمبود تريپتوفان هستند.


اگر مي‌خواهيد از کسالت دور شويد، ماهي تن بخوريد
85 گرم از ماهي تن کنسرو شده حاوي حدود 800 ميلي‌گرم امگا3 است. محققان معتقدند، امگا3 باعث رفع کسالت روحي و پيشگيري از اضطراب و بالارفتن روحيه مي‌شود. اسيدهاي چرب موجود در ماهي، توسط متخصصان تغذيه با عنوان درماني موثر براي افسردگي توصيف شده است. خوردن ماهي تن با مقدار کمي نان تاثير بهتري دارد چون کربوهيدرات موجود در نان، سروتونين خون را افزايش داده و باعث بهبود روحيه و دور شدن احساس کسالت مي‌شود.


اگر هميشه از حالت تهوع رنج مي بريد، چاي زنجبيلي بخوريد
مطالعات متعددي نشان داده، يک‌چهارم قاشق چاي‌خوري پودر زنجبيل، نصف قاشق چاي‌خوري ريشه خرد شده زنجبيل يا يک فنجان چاي زنجبيل باعث کاهش حالت تهوع ناشي از بيماري حرکت و حالت تهوع سفر و بارداري مي‌شود. محققان هنوز به‌درستي نمي‌دانند چه ماده‌اي در زنجبيل باعث سرکوب حالت تهوع مي‌شود اما به‌هرحال اين ماده بي‌خطر بوده و فاقد عوارض جانبي معمول داروهاي ضد‌تهوع است.


اگر دچار سوزش معده هستيد، چاي بابونه بخوريد
چاي بابونه باعث بهبود التهاب، اسپاسم و گاز دستگاه گوارش مي‌شود. 2 قاشق چاي‌خوري بابونه را به‌مدت 20 دقيقه در آب جوش دم کنيد و کمي که خنک شد ميل کنيد. براي برطرف شدن اين مشکل لازم است چند بار در روز چاي بابونه بخوريد.
[/INDENT]
Reply
#12
کدام ماهی میزان پروتئین قابل توجهی داره و در عین حال به صرفه هم هست. مثلا برای افرادی مثل من که چربی رو به حداقل میخوام برسونم و نمیخوام غذای چاق کننده استفاده کنم از بین گزینه های زیاد ماهی چون اطلاعات زیادی نداشتم فقط تیلاپیا به پیشنهاد امیر و قزل آلای رنگین کمان استفاده کردم اما گزینه های دیگری هم مثل کپور، شیر، اوزون بورون (قیمت فضایی) و ... هم هست.
پیشنهاد شما چیه: ماهی که پروتئین بالا، چربی پائین (چاق نکنه) قیمت مناسب و به صرفه باشه ؟؟؟؟؟
پ ن : یه روز تو تلویزین دکتره داشت حرف میزد گفت کپور خیلی پروتئین بالایی داره.
Reply




Users browsing this thread: 2 Guest(s)